Tricouri cu IMPACT social, create de artişti români

0

5 artiști vizuali români, cunoscuţi şi la nivel internaţional, susţin programul de voluntariat IMPACT, printr-o serie specială de tricouri ce le poartă semnătura. Mai exact, artiştii susţin un program prin care elevi şi profesori rezolvă în mod creativ problemele pe care le întâlnesc în comunităţile lor.

Profitul realizat în urma vânzării tricourilor este donat în totalitate programului IMPACT, creat de Fundaţia Noi Orizonturi.

Tricourile au fost create cu sprijinul Printoteca şi pot fi comandate de pe www.printoteca.ro/impact

„Oamenii nu obţin nimic dacă acţionează doar pentru a-şi hrăni egoul şi nu pun suflet în ceea ce fac. Şi asta se simte mai ales în voluntariat – de partea celui care face, dar şi de partea celui care primeşte. Intenţia pozitivă, gândul pur de a face bine şi nu de a obţine neapărat ceva la schimb, ar trebui să primeze mereu în voluntariat… şi nu numai”, spune Tea Tomescu, unul dintre artiştii implicaţi în proiect.

În România, aproape 3000 de tineri învaţă experimentând în cadrul IMPACT al Fundaţiei Noi Orizonturi. Alături de cei peste 300 de profesori voluntari implicaţi în program, elevii formează, în şcolile sau liceele lor, Cluburi de iniţiativă comunitară IMPACT. Aici învaţă cum să rezolve probleme pe care le văd în jurul lor: experimentează civismul şi gândirea antreprenorială, şi creează proiecte prin care ajută copii şi bătrâni bolnavi sau renovează săli de spitale. Nu puţine au fost proiectele prin care copiii au reuşit să influenţeze deciziile autorităţilor locale.  O parte dintre proiectele lor cu IMPACT sunt prezentate aici.
Pentru a crea cele 5 tricouri cu IMPACT, artiştii s-au inspirat din proiectele voluntarilor, dar au primit şi o provocare: să creeze pornind de la cuvintele „Fac Bine!”, „implicare”, „IMPACT”, „ajut”, „tânăr”. Rezultatul:

Ioana Şopov – 27 de ani, ilustrator care expune încă din perioada liceului, cunoscută mai ales pentru designul de personaje.

t1

 Andrei Ogradă – art director şi designer grafic, co-fondatorul „The Type Collective”, primul grup de artişti români dedicaţi desenului de literă.

t2

KITRA (Nicu Duţă) – a absolvit masterul de Arte Vizuale al Universităţii Naţionale de Arte din Bucureşti, iar creaţiile lui merg de la ilustraţie şi design de jucării urbane, până la design grafic şi street art.

t3

Radu Popescu (Pose) – art director şi designer grafic care foloseşte cu iscusime ilustraţia, fotografia şi creaţia 3D.

t4

Tea Tomescu – designer grafic pasionat de tot ce înseamnă arte vizuale, cunoscută mai ales pentru logourile create de ea pentru cartierele din Bucureşti.

t5
Preţul unui tricou ce poate fi comandat de pe www.printoteca.ro/impact este de 70,00 Lei. Jumătate din sumă va merge către Cluburile de voluntariat IMPACT, cealaltă jumătate reprezentând costul de producție.

Anual au loc peste 200 de proiecte prin care tinerii IMPACT îşi ajută comunitatea. Iar datorită rezultatelor sale, programul IMPACT, dezvoltat în România, a fost preluat la nivel internaţional în peste alte 10 ţări, printre care SUA, Republica Dominicană, Armenia.

„IMPACTUL înseamnă pentru mine oportunitatea de a cunoaşte oameni diverşi, de a-mi exprima liber opinia şi de a fi ascultată. Îmi oferă şansa să schimb în bine comunitatea, mă ajută să mă dezvolt.” Bianca, 15 ani, membră a unui Club de voluntariat IMPACT


Leave A Reply