Premieră în Italia: se cumpără mai multe biciclete decât maşini

4

Pentru prima oară după al doilea război mondial, Italia înregistrează premiera ca, la nivel naţional, să se cumpere mai multe biciclete decât maşini în această ţară. Desigur, în condiţiile în care litrul de benzină a ajuns, în Italia, la 2 euro, statistica are logică.

 

 

Deşi nici la italieni pistele de biciclete nu sunt tocmai atuul ţării, iar drumurile nu sunt cele mai sigure, se pare că acest lucru nu îi mai opreşte pe localnici să se îndrepte tot mai mult (şi tot mai mulţi) către bicicletă ca mijloc de transport, în defavoarea maşinilor. „Pentru prima oară de la al doilea război mondial încoace, numărul de biciclete vândute în Italia a depăşit numărul maşinilor vândute aici, conform cifrelor oferite de Confindustria, o asociaţie a producătorilor. Brandurile legendare precum Fiat, Ferrari sau Lamborghini au pălit în faţa mai practicelor biciclete: anul trecut, în Italia s-au vândut 1.750.000 de biciclete, comparativ cu 1.748.000 de vehicule motorizate”, scrie CSMonitor. Iar asta, în condiţiile în care italienii sunt mari iubitori de maşini, având una dintre cele mai ridicate rate de maşină pe cap de locuitor din lume (6 maşini la 10 oameni).

Unul dintre motivele acestui fenomen este, fără îndoială, spun analiştii, faptul că litrul de benzină a ajuns, în Italia, la 2 euro; Italia este una dintre ţările care se luptă cu probleme economice serioase şi al cărei guvern se confruntă cu valuri de nemulţumire publică din cauza măsurilor de austeritate impuse. De fapt, preţul de 2 euro nici măcar nu este fix, el variind zilnic în funcţie de preţul petrolului la nivel mondial şi de ratele de schimb valutar. „În vreme ce vânzările de biciclete înregistrează un adevărat „boom”, industria auto se află în cea mai rea criză din ultimele decenii; în luna septembrie a acestui an, vânzările de automobile noi în Italia au fost cu 25% mai scăzute comparativ cu perioada similară din anul 2011, conform unor cifre oferite de compania Fiat”, mai scrie publicaţia amintită.

 

Sursa: CSM, ABG

Foto: Lynn Foerster


4 comentarii

  1. Vladimir Iuganu via Facebook on

    deocamdata, se fura mai multe bicle decat masini, infrastructura lipseste cu cateva exceptii, statutul biciclistului e de „tolerat”, autoritatile continua sa ignore faptul ca numarul biciclistilor a crescut spectaculos in cam toate localitatile(si din cauza crizei economice) si continua sa implementeze politici de urbanism dovedite de mult ineficiente in toata lumea.

Leave A Reply