Dacă vă abţineţi 10 minute de la folosirea smarphone-ului, Armani asigură apă curată unui copil nevoiaş

10

Anul acesta, UNICEF a lansat cea de-a opta ediţie a Tap Project (Proiectul Robinet), prin care încearcă să atragă atenţia asupra problemei globale a lipsei de apă în anumite zone. Cu această ocazie, organizaţia a lansat o aplicaţie de mobil, cu ajutorul căreia copiii afectaţi de lipsa apei curate pot fi ajutaţi. Mecanismul este simplu: intraţi de pe smartphone pe site-ul aplicaţiei şi lăsaţi telefonul alături. Dacă vă abţineţi să-l folosiţi timp de zece minute, sponsorul campaniei, Giorgio Armani, asigură apă curată pentru o zi unui copil.

 

tap_project_2

 

Campania e concepută pentru o epocă în care butonul de Like este considerat un act de activism, ilustrând prăpastia dintre cei îşi servesc masa de prânz în timp ce stau conectaţi pe Instagram şi cei 768 de milioane de oameni din lume care nu au acces la apă potabilă, arată FastCoCreate. Cum, în ziua de azi, mare parte a populaţiei conectate e dependentă de telefoanele mobile, creatorii aplicaţiei s-au gândit să folosească acest element pentru a atrage atenţia asupra unei probleme globale, dar invizibile pentru cei din ţările dezvoltate, unde apa potabilă nu constituie o problemă curentă. “E greu să te pui în pielea cuiva,” spune Johan Gerdin, unul dintre cei care au lucrat la realizarea aplicaţiei, “mai ales în pielea unui copil aflat de cealaltă parte a globului. Astfel, dacă renunţi la ceva important pentru tine, ai posibilitatea ca măcar să reflectezi la acest lucru. Unul dintre motivele pentru care UNICEF Tap Project continuă să rezoneze în rândul oamenilor este faptul că legăm această campanie de situaţii cotidiene, pentru a-i ajuta pe oameni să relaţioneze mai bine cu aceste cauze globale,” arată Gerdin.

Astfel, dacă aveţi o conexiune wireless la îndemână, puteţi încerca această aplicaţie, disponibilă aici. Pentru fiecare zece minute consecutive în care nu veţi folosi smartphone-ul, un copil va avea asigurată apă curată timp de o zi. Este un gest simbolic, în fond, însă cu siguranţă valorează mai mult decât pasivitatea sau un simplu Like pe o pagină de Facebook.

Sursa: Fast CoCreate

 

Puteţi citi şi:

Cetăţenii cer Băncii Mondiale să nu mai investească în companii producătoare de apă

CEO-ul de la Nestle spune că apa este aliment şi că ar trebui privatizată


10 comentarii

  1. Adica am reusit in 2014 cu o aplicatie de mobil sa foram puturi de apa in Africa? Sau cum? Sincer nu inteleg cum functioneaza. Adica exista surse de apa la care oamenii de acolo nu au acces decat daca sta cineva fara smartphone pentru 10 minute?? Pai si fara aplicatia asta copii aia nu primesc apa sau cum, daca ea exista?

    Emanciparea imbecilitatii!

  2. initiativa e de laudat,insa chestia cu aplicatia pe telefon…..mi se pare cam trasa de par! simbolic sau nu, nu mi se pare o chestie chiar ok! parerea mea e ca aceste actiuni se pot face,si se puteau face cu mult de aparitia “aplicatiilor”! daca se vrea incurajarea oamenilor la a lasa deoparte telefonul….de ce s-a facut o aplicatie pentru telefon?

    • Nici tu nu ai citit ce scrie in articol.
      1. Nu este o aplicatie propriu-zisa, ci un site configurat pentru mobil.
      2. S-a recurs la site pentru mobil, tocmai ca lumea sa inteleaga ca, pe cat de indispensabil ne este noua mobilul in viata de zi cu zi, asa de indispensabila este apa pentru ei. Noua ni se cere sa renuntam la telefon 10 minute, ei raman fara apa o perioada mult mai mare de timp.

      Incercati sa cititi si printre randuri, nu mai luati totul ad-literam.

  3. Destul de clar. Totuşi, mi se pare cam puţin, pentru un brand cu pretenţii. Donează în două etape:
    a) câte 5 dolari pentru fiecare sticluţă de parfum vândută în luna Martie.
    b) câte 0,0025 dolari pentru fiecare minut de “pauză” al utilizatorilor care accesează site-ul respectiv, DAR (şi aici zic eu că este prea puţin), nu mai mult de 75.000 dolari.
    UNICEF ar trebui acum să facă ceva campanie de convingere şi să coopteze companii mai puternice, să suplinească sumele care vor depăşi cei 75,000 dolari.

  4. Daca vor, cei de la Armani pot oricand sa dea apa copiilor si fara sa intru eu pe siteul X de pe telefonul mobil…
    Intrand pe acel site ajut lafel de mult ca atunci cand dau like unui share: “Like for Africa!”. Practic, nu ajut cu NIMIC. Nici macar nu are reclame sa zici ca, vizitand acele site-uri, fondurile obtinute din reclama pot fii folosite pentru a plati apa. Dar desigur ca ai optiunea ca ” pentru doar 5$ sa oferi apa unui copil pentru 200 de zile!”
    Pe deasupra, in acele minute in care telefonul tau “pompeaza apa pentru copii nevoiasi” iti sunt afisate pe ecran zeci de ” facts “. Citindu-le, nu mai esti indepartat de smartphoneul tau, siteul insusi te motiveaza sa nu faci ce iti cere.
    Cineva vrea doar sa se dea in spectacol, aplicatia asta nu are nici un folos whatsoever.

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger