ColonHelp vs. WordPress. Proces fără precedent în România

116

La 3 iulie 2011, blogul Insula Îndoielii, găzduit de WordPress, a publicat un material critic la adresa suplimentului alimentar ColonHelp. Acesta e fabricat de compania românească Zenyth Pharmaceuticals, care produce suplimente nutritive și alimentare, și promovat ca un curățitor intestinal și detoxifiant al organismului. După un an, la 28 mai 2012, blogul a publicat un al doilea material critic pe subiect. De data asta, producătorii au reacționat și l-au anunțat pe autorul blogului că îl vor chema în judecată “pentru denigrarea și defăimarea produsului și contrafacerea mărcii”. Cum bloggerul e anonim, Zenyth a dat până la urmă în judecată proprietara WordPress, Automattic Inc., și a fixat un precedent pentru România. Cazul se va judeca miercuri, 19 decembrie, la Judecătoria Sectorului 4 din București.

 

Foto: Access to Justice

 

de Ionuț Dulămiță și Laura Ștefănuț

 

Zenyth Pharmaceuticals vrea ca instanța să oblige Automattic să închidă blogul Insula Îndoielii sau să dezvăluie identitatea autorului său; de la acesta din urmă a pretins daune în valoare de 100.000 de euro pentru prejudiciile aduse produsului ColonHelp, spune avocata apărării, Cristina Văsieşiu, care va reprezenta WordPress în cadrul procesului. „Procesul e absurd, e ca și cum ai cere fabricii de creioane să interzică anumitor persoane să folosească un anumit creion pentru că cineva a scris ceva care a deranjat pe altcineva”, susține ea. „Precendent în România nu există, iar la nivel internațional nu cunosc cazuri identice”.

În cele două materiale despre ColonHelp, bloggerul, care ni s-a prezentat cu numele Ionuț, punea la îndoială, invocând surse online, faptul că suplimentul alimentar ar ajuta cu adevărat colonul. Produsul i-a atras atenția, spune el, pentru că era popular și promovat ca adjuvant în slăbire. În urma documentării, principala sa critică a fost legată însă de placa mucoidă – excesul de mucus depus pe colon în urma unei diete neechilibrate, care poate duce la cancer de colon, după cum scrie pe site-ul ColonHelp. Unul din punctele forte pe care mizează Zenyth în promovarea produsului este capacitatea sa de a înlătura această placă mucoidă. Ionuț, în urma căutărilor sale, crede însă altceva. „Placa mucoidă este o problemă inventată”, susține el pentru TOTB, „inventată de un vânzător de curățitoare intestinale acum mai mulți ani și promovată ca o problemă majoră a oricărei persoane de pe pământ”.

Ionuț precizează pe blogul său că nu e expert în domeniul medical sau științific și ne spune că lucrează în IT. A ales să-și facă un blog sceptic după ce a fost asaltat, de-a lungul timpului, cu informații îndoielnice din mediul online. Într-o zi a descoperit snopes.com un site care analizează legende urbane sau informații cu origini discutabile – și i-a plăcut că „investighează atent afirmațiile și documentează solid adevărul”. Așa că, în 2009, și-a lansat și el o pagină virtuală, Insula Îndoielii, unde tratează mai ales teme medicale, pentru că, susține Ionuț, „oamenii sunt cel mai vulnerabili și mai ușor de păcălit când vine vorba de sănătatea lor și de cei care le fac promisiuni nerealiste”.

Bloggerul spune că, în general, se documentează din jurnale științifice și, în special, din meta-analize și review-uri sistematice. Principala sa sursă de informare e Pubmed – „indexul principalelor jurnale din lume” –, la care se adaugă resurse online despre care Ionuț spune că au o reputație bună, cum ar fi Mayo Clinic sau Nature. „Verific și review-urile Cochrane când este cazul. Pentru cazurile în care trebuie să înțeleg de la zero un concept, citesc articolul din Wikipedia și apoi urmăresc sursele afirmațiilor de acolo. Mai sunt abonat și la câteva bloguri, forumuri și indexuri sceptice din afară de unde mai obțin informații”.

După ce producătorii ColonHelp l-au anunțat că-l vor da în judecată, Ionuț a publicat un material în englezădespre cele întâmplate, material preluat, spune el, de rețele de socializare internaționale care l-au făcut popular. În urma articolului, un reprezentant al companiei i-ar fi propus să se întâlnească și să negocieze, ceea ce bloggerul a refuzat, „în ciuda asigurărilor de bună credință”. Apoi ar fi fost contactat de avocatul Zenyth, care i-a sugerat să modifice articolele pentru închiderea procedurilor de judecată. „Dar eu nu pot să le modific cât timp spun adevărul”, susține Ionuț. „I-am întrebat mereu ce anume să modific și ce își doresc de la mine. Care e afirmația falsă pe care am făcut-o? Nu mi s-a răspuns, așa că ‘negocierile’ sunt relativ eșuate”. Toate discuțiile s-au purtat pe e-mail pentru că bloggerul a dorit să rămână anonim, din scepticism. Așa că pârâtul a ajuns să fie Automattic.

În ceea ce privește acuzele ce i-au fost aduse, bloggerul susține:

Nu am contrafăcut absolut nimic, cu atât mai puțin vândut un produs concurent. Cât despre defăimare…oare sunt prima persoană care își expune părerile despre un produs pe internet? Plângerile mele erau ceva mai…speciale, dar tot cred că am fi putut discuta și altfel decât prin avocați. Nu am nimic special cu compania Zenyth sau cu produsul lor, dacă nu ar face anumite afirmații nesusținute științific, nu am fi ajuns aici. Asta e și problema esențială, eu nu consider că pot fi acuzat de calomnie sau defăimare cât timp ceea ce spun este susținut de studii, de medici, de absolut toate sursele pe care le găsesc. Am fost întotdeauna deschis modificărilor articolelor susținute de studii de calitate, e singura regulă a blogului de fapt.

Ionuț mai spune că a devenit paranoic și îngrijorat de efectul pe care l-ar putea avea o posibilă chemare în instanță asupra locului său de muncă.

Juristul Bogdan Manolea, specializat în Dreptul Tehnologiei Informației, scria lună trecută pe site-ul săucă însemnările legate de ColonHelp de pe blogul Insula Îndoielii s-ar înscrie, de departe, în limitele libertății de exprimare admise. „Mai mult, prejudiciul direct creat ar fi aproape imposibil de demonstrat (ca și legătura de cauzalitate între însemnările pretins defăimătoare și prejudiciu)”, continua el. Contactat de TOTB, juristul a fost de părere că producătorii s-au pripit și au acționat greșit față de autorul blogului și compania care îl găzduiește: „O astfel de mișcare abruptă, de genul șterge ce ai scris despre mine, în zona Internetului nu face decât să ascută spiritele și nu să rezolve problemele”. Manolea spune că nu se poate pune problema defăimării sau a calomniei din moment ce blogul prezintă o opinie personală despre un produs prezent pe piață. „Nici nu știu dacă putem vorbi despre ‘calomnierea’ unui produs. Poate a unei persoane. Un produs nu are o onoare, care să fie afectată”. În plus, mai precizează el, e vorba de o opinie bazată pe o serie de argumente, nu pe lucruri inventate. „Aici nu are importanță dacă argumentele sunt perfecte sau nu”.

Pentru procesul de mâine, proprietara WordPress a ales să fie reprezentată de un avocat din România: Cristina Văsieşiu, din Târgu Mureș, specializată mai ales în procese civile, care nu s-a mai ocupat de cazuri din sfera online. Am rugat-o să ne răspundă la câteva întrăbări:

L.S.: Pe ce bază a fost dată WordPress în judecată?

Acuzația lor principală este de defăimare și denigrare, dar nu spun exact care este prejudiciul. Pur și simplu, ca pe vremea lui Ceaușescu, vor să pună pumnul omului în gură. Ei cer instanței să oblige Automattic să închidă blogul sau să decline identitatea bloggerului pentru a putea deschide împotriva lui un proces prin care să ceară daune. Poate nu mai au aceleași vânzări, dar mă îndoiesc că există un raport direct între articolele bloggerului și prejudiciul acela de 100.000 de euro.

Dânșii sunt foarte stresați de articole, fiindcă sunt agresive, dar eu spun că sunt în limitele bunului simț și documentate științific. Lor nu le convine acest lucru. Nu aduc argumente concrete despre existența plăcii mucoide pe care o tot ridică în slăvi. Articolele (n.r. – de pe Insula Îndoielii) sunt argumentate științific, pe când ei nu au nici un argument. Ei se folosesc de naivitatea românilor, care sunt disperați și încearcă tot felul de produse.

Ce șanse aveți să câștigați?

Am toate speranțele. Șansele sunt peste 99%, dar nu ai de unde să știi niciodată. Eu consider că nu trebuia să se judece la Sectorul 4, dar vă spun mai multe după proces. Sunt lucruri care nu se dezvăluie înainte. Ei (n.r. – reclamanții) vor să se judece acolo.

Din păcate, la data publicării acestui material nu am reușit să obținem poziția Zenyth Pharmaceuticals, în ciuda a două solicitări trimise companiei și a mai multor încercări de a vorbi cu avocatul acesteia, care nu a primit acordul sau refuzul de a discuta cu noi până la publicarea articolului. Ea a venit ulterior și o puteți citi accesând linkul:

Poziția oficială a companiei Zenyth Pharmaceuticals în cazul Colonhelp VS WordPress


116 comentarii

  1. Oh, Doamne, ce absolventă de Spiru Harem, filiala Argeş, conduce PR-ul la Zenith?
    Proasto, niciodată nu dai în judecată un Dorel care îţi zice de naşpa, ajungi să-l faci un martir in lupta împotriva corporaţiilor malefice, iar deficitul de imagine creat va fi mai costisitor decît alea 10 cutii din leacul vostru băbesc cu care v-a scăzut Dorel vânzările.

    • Si pe al meu. Cu cine fac PR… vai de ei. Sau incearca sa bage frica in bloggeri din Romania…
      Daca era asa alte companii precum Apple, Google sau Microsoft ar trebui sa aiba zeci mii de astfel de procese, zilnic. In loc sa-i raspunda frumos cu un argument valid asupra problemelor dezbatute, sa-l invite sa testeze produsul, sa vada anumite rezultate de laborator…, bine probabil ca nu stiu ce-i acela un argument. Sunt 100% convins ca nu a convins nici macar 1% din potentialii cumparatori acel Blog, cel putin nu singur.

    • Ionut - Insula Îndoieli on

      @Alexandru, dacă ai niște argumente serioase când îmi acuzi blogul ca ar fi de „cacat” te rog sa le aduci.
      Dacă nu îți convine vreunul dintre subiectele abordate ești bine venit sa le corectezi cu date științifice. Vezi în articol regula esențială a blogului.

    • Dragul meu, chiar ești ridicol. Dacă e ceva de căcat, e ColonHelp, doar cu asta se ocupă, stârnesc căcatul.

      Insula Indoielii chiar are referințe la surse cu reputație în domeniul științific, Mayo Clinic, Cochrane și indexul de publicații pubmed chiar sunt arhicunoscute în domeniul medical. Iar deschiderea autorului de a corecta orice eventuale informații incorecte este evidentă și în totală opoziție cu atitudinea Zenyth.

    • nu stiu blogul si pe autor nici atat. Am vazut acum ceva vreme la Romania te Iubesc pe PRO TV un reportaj legat de mitul suplimentelor alimentare. Unul din medicii invitati pomenea de asa zisa placa mucoida ….nu exista! Prin urmare ar trebui chemati si ei in judecata! Dupa mine, cea mai proasta miscare pe care au facut-o este aceea de a ne starni curiozitatea de a citi blogul si celor care nu-l vizitam.
      nu-s avocat dar cred ca suntem liberi sa avem o opinie si s-o si facem publica.
      nu cunosc produsul dar cred ca daca aveau argumente ar fi cerut un drept la replica, documentat. asa….chiar sunt curioasa ce decizie la lua instanta.

      • Producatorii lui Colon Help trebuiau sa se dezminta dand un drept la replica civilizat, aducand si ei studii, venind cu niste rezultate de studii in laborator. Asta in prima faza. Daca pot ei face legatura directa si de netagaduit intre informatiile de pe blog si profitul si imaginea lor, succes!

  2. Pingback: ColonHelp il duce la tribunal pe Wordpress. In Romania. – cabral.ro

  3. Ionut - Insula Îndoieli on

    Sunteți invitații mei, nu țin la copyright absolut deloc, toate articolele mele sunt libere la copiat.
    Desigur, dacă va dau Zenyth în judecată e dificil sa va ajut.
    Dacă așteptați concluzia procesului poate e mai bine.

  4. Sper sa nu ma insel si totul sa fie doar o modalitate de promovare a celor de la Zenyth, prin publicitate negativa! Altfel, ar fi o lovitura extrem de dura asupra libertatii opiniei publice!

  5. E o problema mare de SEO la mijloc. Daca dai un search pe google, in prima pagina apare „ColonHelp nu ajută colonul. Dar golește portofelul! | Insula Îndoielii”. Asadar problema a pornit de la titlul articolului si pozitia in Google.

    Problema, domnilor de la Zenyth, cu adevarat grava este ca oamenii considera acel articol important si relevant.

    Plus ca sunt n modalitati de contracarare inainte sa ajungi sa-i cresti blogului notorietatea in publicatiile online!

    Insula indoielii v-a dat 1-0 cand a scris articolul. Acum Zenyth si-a bagat un autogol!

  6. omg unde am ajuns…mie frica sa postez articolul. Dar nu voi cumpara acel produs in veci inclusiv nimic de la ei si am sa spun la toti cunoscutii mei chestia asta. Oare si pentru asta pot fi dat in judecata? Hope not!

  7. Imi fac griji pentru Automattic.

    „din Târgu Mureș, specializată mai ales în procese civile, care nu s-a mai ocupat de cazuri din sfera online”.

    „la nivel internațional nu cunosc cazuri identice”.

  8. Pingback: O companie românească a dat în judecată cea mai mare platformă de blogging din lume | 99mega.com

  9. Pingback: Anonim

  10. Oare vor da in judecata si Wikipedia? http://en.wikipedia.org/wiki/Colon_cleansing
    „No scientific evidence supports the alleged benefits of colon cleansing and it has no known medical value and risks damage to the rectum or bowel.”
    Chiar daca articolul nu vorbeste in mod special de Colonhelp, se demonstreaza stiintific ca aceste produse sunt inutile.
    Cei care fabrica Colonhelp ar trebui dati in judecata pentru minciunile folosite in promovarea produsului.

    • Nu ca link-ul ala nu apare cand cauta cineva din Romania informatii pe Google despre Colon Help. Dar blogul lui Ionut apare, ceea ce mai indeparteaza unii potentiali clienti, dar banuiesc ca nu pe cat de mult zic ei.

  11. Va felicit pentru prezentarea acestui caz si o sa urmaresc cu interes deznodamantul. Parerea mea ca s-ar crea un precedent foarte periculos daca instanta ar obliga detinatoarea platformei WordPress ca sa dezvaluie identitatea blogger-ului. De asemenea, mi s-ar parea o incalcare flagranta a liberei exprimari, dar si a dreptului de a aduce la cunostinta publica o opera sub anonimat.

    In continuare nu as vedea cum s-ar pune in aplicare o astfel de decizie impotriva unei firme care nu este din Romania.

    Nu in ultimul rand, mi se pare o miscare de PR catastrofala a celor care produc ColonHelp.

  12. Pingback: Platforma WordPress, chemata in judecata de producatorul suplimentului alimentar ColonHelp pe motiv ca un blogger a scris materiale critice despre produs

  13. Pingback: ColonHelp vs. WordPress – Proces fara precedent in Romania « equilibrium

  14. Pingback: Platforma WordPress, chemata in judecata de producatorul suplimentului alimentar ColonHelp pe motiv ca un blogger a scris materiale critice despre produs | Stiri online - Revista presei | Stiri EUL.ro

  15. Pingback: Al 257-lea topic despre reputatii - postez pentru un prieten

  16. Pingback: Zenyth Pharmaceuticals se dă cu colonul de pământ | Ruşinică | Robintel

  17. compania colon help practica pe scara extinsa intimidarea.
    pentru un simplu comentariu pe un blog care trata aceeasi problema a lipsei de eficacitate a lui colon help mi-e mi-au trimis un mail in care compania zenith pretindea bani de la mine ca sa nu ajunga sa ma dea in judecata (credeau ca eu scriam pe blogul cu insula indoielii). chestia asta in codul penal incepe cu san- si se termina cu -taj? la firma lor de vraci lipsa de pregatire si inteligenta se impleteau minunat cu tupeul, in asa fel incat aveau impresia ca nu pot sa public mai departe mesajul lor, pentru ca credeau ca asta ar viola secretul corespondentei :)))

    • Ionut - Insula Îndoieli on

      Salut
      Vorbești serios, chiar s-a întâmplat asta?
      Imi poți trimite un mail la oindoiala@gmail.com cu detaliil? Mă interesează efectiv mail-urile lor și amenințarea efectivă.

      Și comentariul tău dacă poți.

      Mulțumesc

  18. Sunt uimita de nesimtirea si ignoranta unora de pe-aici. Voi de CLISMA ati auzit? Sau de curatatul mizeriei de sub unghiile pe care le roadeti? Sau de sters puchii de la ochi, cu care va uitati zilnic si ‘cercetati’ articole pe internet? ColonHelp e un produs extrem de bun care face exact cat pretinde: CURATA INTESTINUL!!! Curata flora si depunerile vechi, pentru a lasa loc alteia noi. Odata cu acele depuneri, unii oameni scapa de problemele balonarii, inconfortului abdominal, intolerantei la lactoza etc. Atat am avut de spus, hipioti mazaci. Si nu in ultimul rand, e o afacere. Ca li se pare unora mai putin etica, putin conteaza. Si Coca Cola pretinde ca o Cola rece e numai buna dupa masa, desi medicii sustin sus si tare ca nu-i tocmai indicat. Insa nici nu dauneaza, si nu exista nici un studiu pertinent ca ar face-o. Consumul exagerat al bezmeticilor dauneaza, ca absolut orice exces de fapt.
    Asa ca starniti o mare furtuna intr-un… pahar cu apa. Zenyth nu a incalcat nici regulile pietei si ale profitului, nici nu vinde un produs cu simptome adverse. Doar va curata. Pentru cei incapabili sa inteleaga un concept atat de simplu – urlati in continuare. Pun pariu ca unii din cei care urla de zor au rasta in cap si pamant intre degetele de la picioare. Dezgustatorilor.

    • Regleaza-ti tonul domnita, apasa tasta ”respect”si apoi graieste! Vorbesti despre un produs care nu face subiectul nici unui atac in aceasta pagina! Restul ceea ce zici e can can, pentru ca daca intr-adevar dadea-ti doi lei pe cei ce urla in online, cu sau fara creasta in cap, atunci nici nu mai intentati proces!
      Nu va fi o furtuna intr-un pahar cu apa, deloc, ci va fi o concediere in masa la nivel de departament Marketing&PR in Zenyth!
      Nu numai ca nu veti reusi sa aflati identitatea respectivului blogger, dar nici nu veti reusi sa-i inchideti blogul sau sa obtineti despagubiri, nu atata timp cat drepturile omului sunt respectate de catre statele aderate la ONU si mai ales atata timp cat dreptul la replica v-a fost acordat!
      Ceea ce de fapt incercati voi acum este sa starniti o intreaga blogosfera impotriva Zenyth, sperand ca prin publicitate negativa veti spori notorietatea produselor voastre!

      • Mai voi va concentrati cand scrieti ceva? „Sperand ca prin publicitate negativa veti spori notorietatea produselor voastre!” Spune-mi un singur produs de pe TERRA care a beneficiat de vanzari sporite de pe urma publicitatii negative. Numai bazaconii, incredibil. Pe de-o parte ne aflam noi, un grup de oameni care vrem sa cladim o afacere (cu investitiile, cheltuiala, cercetarea etc pe care-o presupune) prin care sa oferim lumii un detoxifiant natural, pe de alta parte asa numita „blogosfera” – un grup de hamesiti care nu ajuta cu absolut nimic, dar e taaaare fericita cand vede sange si falimente. Da, in domeniul vostru poti spune ca publicitatea negativa ajuta.

        • Daca va doreati sa ajutati oamenii cu adevarat, si sa castigati si voi ok, atunci nu ati fi umflat pretul unui pumn de tarate si noroi la niste cote nesimtite. Sa vindeti un produs care valoreaza in jur de 8-15 lei cu de 10 ori mai mult, folosindu-va de necazurilor unui anumit segment de bolnavi, e pur si simplu nesimtire si bataie de joc.

          O sa ziceti, asta e business-ul, umflam pretul cat vor muschii nostrii. In cazul asta majoritatea a decis, you are OUT!

        • Raluca, pe de o parte acuzi toti oamenii despre care nu stii nimic ca sunt hipioti nespalati si apoi vrei mila si sustinere pentru afacere?

          De ce nu ati raspuns cererilor de comentariu de la autori? De ce nu ati folosit dreptul la replica acordat?

          Problema aici nu este faptul ca aveti o firma, bravo voua!

          Problema esta ca vindeti un produs folosindu-va de marketing inselator! Din ce vad, se spune de multiple ori ca este un laxativ ok, dar placa mucoida este o minciuna sfruntata, conform doctorilor.

          Unde sunt studiile care demonstreaza problema placii mucoide?
          Vad ca mentionati acolo cercetare, unde e cercetarea, este publicata undeva? O puteti face publica? Sau va referiti la cercetarea de piata, aia care nu inseamna mai nimic dpdv stiintific?sdds

          Spui ca bloggeri sunt hamesiti dar v-a cerut cineva vreun ban?
          Nu e ridicol sa evitati sa dati un raspuns oficial si apoi sa va basicati pe aici insultand in stanga si in dreapta?

          Asta este raspunsul oficial al companiei Zenyth la acest articol si la tot cazul detaliat?

        • WOW … ce avem noi aici?

          O domnişoară nărăvaşă rău, supărată foc pe bloggeri pentru că vor să trezească turma de consumatori frumos ordonaţi, buni de plată şi cu colonul curat şi plăcut uscat (OOPS … asta era bună pentru funduleţul lui Dănuţ … nu ştiu dacă pentru colon e la fel de sănătos :)) ).

          Oare o fi cea care a avut ideea cu procesul şi tocmai i-a picat cărămida că a pus-o de mămăligă? Sper că da … pentru că în orice altă situaţie mi se pare doar o dovadă în plus în favoarea comentariului lui ”suntzutzu” despre politica ”băgatului pumnului în gură” practicată de Zenyth.

          Domnişoarei neliniştite îi urez multe ”succesuri”, normal, cu colonul care scârţâie de curăţenie când alunecă ceva prin el :))

          • V-ati trezit toti bloggerasii anonimi cu 30 de oameni trafic sa il aparati pe acest impostor! Noroc ca exista o justitie in Romania care va da dreptate celor care o au intr-adevar!
            Asa oricine poate afirma orice ascuns in spatele unui monitor! Daca esti barbat, iesi si iti asumi ce ai zis si suporti consecintele, draga Ion!
            Seara buna

          • @Barbara cu stresu’

            Anonim, neanonim … arată-mi un singur cuvânt (nu propoziţie … doar un cuvânt) prin care apăr pe cineva. Eu am sancţionat un comportament al unei cuconiţe care a pierdut simţul măsurii … atât. Dacă eşti prea stresa(n)t(ă) să pricepi … apucă-te de altă meserie, lasă comentatul pentru anonimi, aşa ca mine.

            PS Nu mă cheamă Ion!

          • Poziția oficială Zenyth cu privire la campania de defăimare
            și calomniere desfășurată de blogul Insula Îndoielii
            folosind platforma WordPress

            București, 20 decembrie 2012: Prezentul document reprezintă poziția oficială a companiei Zenyth Pharmaceuticals cu privire la articolele apărute în ultima perioadă pe internet, care acuză Zenyth că ar limita dreptul la liberă exprimare și contestă inițiativa Zenyth de a chema în judecată platforma WordPress (Automattic Inc.).

            Precizăm încă de la început că, prin acțiunile demarate, noi nu contestăm nicidecum libertatea de exprimare, însă considerăm că în niciun caz, acest drept nu reprezintă eschivarea de orice fel de responsabilitate pentru acțiunile personale.

            Considerăm că este absolut nemeritată atenția din partea presei de care se bucură autorul unui blog de scandal (http://insulaindoielii.wordpress.com), autor care sub protecția anonimatului a demarat de un an și jumătate o campanie susținută de defăimare a produsului ColonHelp și a companiei noastre. Într-un limbaj josnic și extrem de trivial, acesta a distorsionat majoritatea informațiilor prezentate și i-a insultat pe absolut toți consumatorii noștri, care au dorit să își exercite dreptul lor la exprimare pe site-ul respectiv, privind beneficiile personale obținute cu produsul nostru.
            Iată doar câteva exemple extrase din articolele postate pe blogul respectiv:
            „Aș vrea să spun că incursiunea în lumea destul de puturoasă a detoxifierii colonului mi-a adus surprize plăcute.“
            „Oamenii care curăță colonul au umplut ventilatorul de rahat“.
            „Hornarii colonului“ (referindu-se la compania Zenyth Pharmaceuticals).
            „Un produs creat pentru a fi excretat precum ColonHelp (sau Detoxicolon sau Colonix) nu este creat de oameni cu integritate care doresc cu adevărat să-și servească clienții cu cel mai bun produs posibil.“
            „În continuare sunt uimit de tupeul de a vinde oamenilor ceva ce va fi evident excretat a doua zi.“
            Exemplele pot continua. Scopul adevărat al autorului anonim nu a fost dezbaterea unei teorii despre funcționalitatea colonului într-un cadru civilizat sau de a afla cât este de bun produsul nostru, ci de a se promova printr-un scandal pe care l-a întreținut constant, atât pe site-ul propriu, cât și pe alte site-uri, atacând virulent o marcă notorie, foarte cunoscută în mediul online, precum și o companie cu o reputație nepătată până acum.

            Din respect pentru consumatorii noștri insultați în mod obsesiv de către acest autor anonim, precum și din dorința noastră de a înceta acest scandal care în mod nemeritat ne afectează imaginea, am transmis în luna mai 2012 o notificare către bloggerul respectiv pentru a înceta acțiunile subversive, atrăgându-i atenția că, dacă nu încetează, îi vom solicita daune consistente pentru calomniere, defăimare și folosirea cu rea-credință a imaginii mărcii noastre. Răspunsul a fost unul și mai virulent decât anterior, iar autorul în loc să aibă un dialog cu noi sau cu firma de avocatură a început să aducă o nouă serie de injurii, atât către noi, cât și către firma de avocatură care ne reprezintă. Printr-un email anonim transmis, ne-a declarat că, chiar dacă am obține câștig de cauză, își va face zeci de bloguri și va putea lansa ample campanii în continuare, folosindu-se de zeci de pseudonime, lucru pe care, din păcate, am constatat că îl face și în prezent.

            Drept urmare, în lipsa oricărei posibilități de dialog normal cu acest autor, în luna august 2012, Zenyth Pharmaceuticals a atenționat platforma WordPress cu privire la campania de denigrare și dezinformare pe care blogul http://insulaindoielii.wordpress.com o duce la adresa ColonHelp. La momentul respectiv, Zenyth a semnalat WordPress că blogul încalcă flagrant prevederile capitolului „Responsibility of Contributors“ din Termenii şi condiţiile de utilizare a platformei şi a solicitat o poziţie oficială din partea WordPress cu privire la:
            Diseminarea de informaţii complet eronate pe blogul http://insulaindoielii.wordpress.com, informaţii care aduc prejudicii companiei Zenyth Pharmaceuticals şi consumatorilor produsului ColonHelp. Am atras atenția WordPress că informaţiile sunt insuficient documentate și sunt publicate cu rea-credință sub masca anonimatului, ceea ce denotă o dată în plus atitudinea răuvoitoare.
            Utilizarea ilicită a mărcii ColonHelp, ceea ce aduce atingere drepturilor Zenyth Pharmaceuticals de proprietate intelectuală. – Citat din Termenii și condițiile WordPress: Descărcarea, copierea și utilizarea Conținutului nu afectează drepturile de proprietate intelectuală, inclusiv, dar nelimitându-se la copyright, patent, marcă înregistrată sau drepturi de secret de marcă, al nici unei terțe părți. (The downloading, copying and use of the Content will not infringe the proprietary rights, including but not limited to the copyright, patent, trademark or trade secret rights, of any third party).
            Folosirea imaginii produsului ColonHelp fără acordul explicit al Zenyth Pharmaceuticals. Zenyth Pharmaceuticals își rezervă dreptul de a stabili coordonatele sub care se desfășoară orice formă de publicitate a produselor sale. – Citat din Termenii și condițiile WordPress: Orice mărci înregistrate, mărci de servicii, grafice și logouri folosite în legătură cu website-ul pot fi mărci înregistrate ale unor terțe părți. Utilizarea de către dumneavoastră a website-ului nu vă oferă niciun fel de drepturi sau licență de a reproduce sau de a folosi în orice alt fel orice mărci înregistrate ale Automattic sau ale unor terțe părți. (Other trademarks, service marks, graphics and logos used in connection with the Website may be the trademarks of other third parties. Your use of the Website grants you no right or license to reproduce or otherwise use any Automattic or third-party trademarks).
            Nerespectarea identității vizuale a produsului ColonHelp, nerespectarea termenilor Zenyth Pharmaceuticals de utilizare a mărcii ColonHelp – postarea imaginii ColonHelp însoțită de mesajul „Efect 100% natural/Garantat îți golește portofelul“.– Citat din Termenii și condițiile WordPress: Vă conformați pe deplin la orice licențe ale unor terțe părți referitoare la aceste conținuturi și ați luat toate măsurile necesare pentru a transmite cu succes utilizatorilor finali orice condiții solicitate. (You have fully complied with any third-party licenses relating to the Content, and have done all things necessary to successfully pass through to end users any required terms).
            Instigarea la ură (hate content) împotriva companiei și a produsului ColonHelp – postarea link-urilor către pagina de Contact de pe site-ul www.colonhelp.ro și către pagina de Facebook ColonHelp cu recomandarea către cititori: „Vă recomand să fiți sceptici și să evitați să aruncați banii în vasul toaletei“.
            În adresa către WordPress s-a precizat că înțelegem foarte bine diferența dintre un review critic la adresa unui produs și întreaga campanie de defăimare, al cărei scop este înșelarea deliberată a consumatorului, jignirea acestuia, precum și obținerea de posibile beneficii materiale din partea concurenței de pe piață prin discreditarea companiei noastre. Autorul anonim susține că nu are niciun fel de studii medicale care să îi permită o opinie științifică, este în schimb specialist în domeniul IT, fiind și un cunoscător foarte bun al tehnicilor de optimizare SEO. Astfel, articolele defăimătoare au fost optimizate pentru cuvântul „ColonHelp“, ceea ce a făcut ca în prezent, articolul http://insulaindoielii.wordpress.com/2011/07/03/colonhelp-nu-ajuta-colonul/ să apară pe poziția a treia în căutări în Google, înaintea a zeci de alte site-uri terțe care au prezentat comentarii despre produsul ColonHelp. Avem motive să credem că această optimizare a articolului, utilizând în titluri și în text de sute de ori denumirea produsului ColonHelp, a fost făcută cu scopul de a crește traficul pe blogul propriu, profitând de notorietatea mărcii ColonHelp, și cu intenția vădită de a deturna consumatorii de pe site-ul oficial al produsului ColonHelp. Acest scop de folosire a unui blog pentru a se interpune între o marcă și piață sau a se substitui unei mărci reprezintă de asemenea o încălcare gravă, interzisă prin Termenii și condițiile platformei WordPress.

            În condițiile în care administratorul blogului este anonim și încalcă flagrant Termenii și condițiile de utilizare a platformei WordPress, Zenyth a solicitat WordPress să se sesizeze în acest caz pentru conținutul defăimător (hate content), pentru informațiile eronate, pentru instigarea explicită a cititorilor la reacții negative și utilizarea fără drept a mărcii ColonHelp. În același timp, Zenyth a solicitat WordPress să furnizeze identitatea administratorului blogului http://insulaindoielii.wordpress.com/.

            WordPress a răspuns la solicitarea Zenyth prin declinarea competențelor în acest caz, afirmând că este nevoie de o decizie judecătorească cu privire la faptul că respectivul conținut este ilegal și defăimător. Doar după ce Zenyth va avea o asemenea decizie, WordPress va lua o hotărâre cu privire la conținutul tendențios de pe blogul http://insulaindoielii.wordpress.com. Urmare a refuzului WordPress de a declina identitatea autorului blogului pentru a ne putea îndrepta direct împotriva lui, precum și de a se sesiza cu privire la conținutul tendențios, Zenyth a chemat în judecată WordPress pentru a obține prin hotărâre judecătorească cele solicitate.

            Menționăm că din luna august și până acum am avut mai multe încercări de încheiere amiabilă a acestui conflict cu autorul anonim, însă acesta ne-a refuzat în mod constant, declarând că nu se poate întâlni cu noi și că nu își poate divulga identitatea. I s-a comunicat de asemenea foarte clar că suntem nevoiți să cerem identificarea lui pe cale penală, cu toate neplăcerile cauzate de această procedură și că, pe de altă parte, suntem dispuși să renunțăm la absolut orice pretenție financiară sau pecuniară, dacă putem avea un dialog civilizat și dacă renunță la folosirea neautorizată a mărcii noastre pe blogul său de scandal, însă a refuzat de fiecare dată acest lucru.

            În consecință, vom apela la instanțele de judecată pentru interpretarea legalității acestor campanii de defăimare și calomniere a produsului și companiei noastre, considerând că, dacă un blogger anonim are dreptul să ne trimită amenințări pe emailuri și să ne aducă constant injurii pe site-urile sale, și noi avem dreptul de a ne apăra legal, în instanță.

            Persoană de contact:
            Tudor Popa, marketing manager Zenyth Pharmaceuticals
            E-mail: tudor.popa@zenyth.ro

        • Don’soara, bag seama ca in loc sa folosesti colonhelp pentru a-ti curata gaura curului, l-ai folosit pentru a-ti curata creierul! De cand notorietate inseamna acelasi lucru cu sporirea vanzarilor?
          Acuzele ce le aduci jignind si afirmand despre oameni pe care nu-i cunosti, nu stii cu ce se ocupa, nu fac decat sa confirme haosul din mintea voastra!
          Falimentul? E intotdeauna o optiune atunci cand manageriatul este defectuos!
          Am trimis deja o scrisoare catre conducerea zenyth, scuzele publice din partea companiei fiind obligatorii pentru a evita o trimitere in instanta a zenyth datorita jignirilor aduse de mataluta in comentariile de mai sus!

    • Iar parerile contrar „unei Cola sanatoase” sunt intampinate cu procese? Nu vezi de fapt problema, majoritatea celor care au scris nu se intereseaza in mod necesar de efectul sau non efectul produsului, ci doresc sa aiba dreptul unei opinii personale, nu a pumnului in gura. In rest e exact cum ai zis: afacere.

    • Stimată Raluca,

      Ne dorim din tot sufletul ca site-ul din semnătura dvs., Zenyth.ro, să nu indice faptul că dvs. sunteți angajata acestei companii. În primul rând, ar demonstra o problemă majoră de comunicare a companiei, care a fost contactată în repetate rânduri de autorii articolului, fără să furnizeze însă un răspuns. În al doilea rând, dacă acesta este un răspuns ”oficial” din partea companiei, considerăm că este un deserviciu de imagine chiar mai mare decât decizia de a da WordPress în judecată.

    • Nesimtirea si ignoranta UNORA??? Eu vad ca absolut TOTI sunt impotriva modului vostru comunist de a reduce la tacere pe cineva care nu este de acord cu voi! Nici macar impotriva voastra! Cum scriai tu, Raluca sau cum te-o fi chemand, e doar o afacere. Dupa interventia ta, tind sa cred ca cliseul general despre modul romanului de a face afaceri, este adevarat. Adica, de fiecare data cand ne lovim de chestii de genul, bineinteles negative, zicem resemnati:” Suntem in Romania”. In loc sa fim mandrii de asta, unii oameni printre care vad ca te numeri si tu, au grija sa mentii „standardul”.”respect”

  19. Nu se va judeca nimic pe fond! Vor fi doar exceptii procesuale, ce tin de procedura civila: teritoriala, materiala, calitate procesuala pasiva, etc…
    In rest, felicitari lui Ionut!

  20. Pingback: Corporatia ColonHelp da in judecata organizatia Wordpress pentru ca a permis unui blogger roman sa critice produsul comercializat de ei! Se pare ca vor sa ne incalce si dreptul omului la libera exprimare! | Fara Secrete Romania: Reptilieni ANUNNAKI, Consp

  21. Pingback: Old Click » Platforma WordPress, chemata in judecata de producatorul suplimentului alimentar ColonHelp pe motiv ca un blogger a scris materiale critice despre produs

  22. Felicitari Ionut. Nerdy language pentru neavizati vinde intotdeauna. Multi impostori vand OTC-uri cu efectul carbunelui leganat. Prind la o populatie fara multa educatie.

  23. Pingback: Libertatea unei opinii devine riscantă « Gebelezis

  24. Wow Raluca, esti un geniu al logicii.

    Aici e vorba de dreptul de a te exprima, nu de cat de bun sau nu este Colon Heolp. E vorba de optiunea de a nu te cenzura doar pentru ca nu ridici in slavi un produs. E vorba de respect.

    Pacat ca ai doar furie nu si argumente.
    Felicitari Ionut!

  25. WOW. Cred ca era evident inca de la inceput ca cei de la Zenith au probleme mari in ceea ce priveste zona de comunicare.

    Daca raspund unui articol oarecare cu un proces si amenintari deloc ascunse…

  26. Pingback: Dreptul la opinie. | Confessions of an imperfect girl

  27. Cat de nepregatit (ca sa nu spunem prost) poate fi PR-ul si managementul acestei companii? Este 100% clar ca vor continua sa piarda bani si credibilitate, credibilitate pe care s-au chinuit atat s-o castige cu advertising si testimoniale. Iar de gestionarea crizei de comunicare ce sa mai vorbim…

  28. Daca va uitati putin la Raluca si tineti mouse-ul deasupra numelui o sa vedeti ca in status bar o sa apara adresa zenyth. ro. Ceea ce inseamna probabil ca „Raluca” este cineve de la dep de PR online al zenyth. nu de alta, dar chiar as fi fan zenyth, parca nu vad sensul de a-mi pune adresa web in semnatura daca nu am un interes direct.

  29. jurnalistii lui peste nu au ochi sa vada ce se intampla? Zenit a primit un scuipat imens in fata de la un blogger jegos! cititi si voi toate articolele de pe site-ul lui sa vedeti in ce hal scrie!!! daca v-ar zice cineva ca atunci cand deschideti gura vi se umplu peretii de rahat, ce ati spune, libera exprimare?. sau daca un medic care face colonoscopie ar fi etichetat de catre anonimul bulangiu drept ‘hornarul colonului’, ar trebui sa fie fericit ca lumea se exprima libera… sau o clinica medicale care face analize din rahat, ca face o ‘afacere puturoasa’??? eu zic ca bine i-au facut, sa ii dea in judecata pe toti! toti sunt de acord cu dreptul la libera exprimare, dar si responsabilitate pentru ce emiti. altfel, ies pe strada, am dreptul sa ii dau una in cap lui X, ca nu ma opreste nimeni, dar sa ma ascund anonim pe urma si sa pretind ca nu vreau decat libertati, dar in nici un caz responsabilitati???

    • A extrapola si a scoate din context e foarte, foarte usor. Cum se ajunge de la o exprimare directa la crima? De ce aberezi aiurea? Cu ce ajuta ca ma semnez? Doar sa fiu o victima facila, dupa cate vad.

      • De acord cu tine.
        Batalia lor trebuie data cu argumentele pe care le aduci nu cu persoana ta.
        Daca erau convinsi de efectele binefacatoare ale produsului nu ar fi reactionat in felul acesta.
        Ori ignorau articolul,ori ar fi deschis procesul fara sa incerce intai sa te „convinga”.
        Dar ce se intampla de nici unul din cei care au folosit produsul nu vin sa ne spuna cat e de e eficient?
        Eu am tot intrebat dar n-am gasit pe nimeni foarte multumit.
        Unde sunteti oameni buni?

  30. Multa bafta in continuare. Eu personal vreau sa fac un denunt penal impotriva acestei societati pantre inselaciune su inducerea în eroare a unei persoane, prin prezentarea ca adevărată a unei fapte mincinoase.
    Nu am folosit colonhelp niciodata, dar vreau sa vad testele clinice in dublu orb, miile de subiecti de test etc etc.

  31. Pingback: Platforma WordPress, chemata in judecata de producatorul suplimentului alimentar ColonHelp pe motiv ca un blogger a scris materiale critice despre produs | Ziare net - Stiri din presa

  32. Dincolo de postacii/pr firmei in cauza, e grav. Insa, singurii care au castig de cauza sunt auttomatic si Insula.
    Interesant este faptul ca cei de la firma cu colonul au un iq dubios pentru ca nu stiu ce inseamna contrafacut.
    Vreau sa atrag atentia asupra unor aspecte:
    1. Daca astia cu colonul pierd procesul, inseamna ca Ionut Insula are dreptate. Astfel, ‘colonistii’ o publicitate inselatoare si inselaciune in acelasi timp, profitand de oamenii naivi, lipsiti de informatie. Atunci ar trebui sa intre in scena Consiliul concurentei si, implicit, politia/parchetul.
    2. Daca ‘colonistii’ pierd procesul, Ionut ar putea sa dea in judecata societatea pentru denunt calomnios, amenintare, etc si sa ceara daune morale.
    3. Desi greseste ca isi pastreaza anonimatul, Ionut-Insula aduce argumente precizand mai multe surse de informare. Conform legii, informatiile prezentate apartin sursei citate, astfel ca o parte din datele publicate de Ionut si care incrimineaza ‘fantoma cu colonul’ apartin site-urilor respective. automat si responsabilitatea juridica.
    4. Cei de la ‘medicamentul cu colonul’ apeleaza la practici negative, de tip comunisto-fascist, insa mizerie de sub presul lor ramane. chiar daca articolul va fi sters, el tot va ramane indexat de google.
    Vanzarile lor sunt tot mai mici tocmai din cauza ca oamenii sunt nemultumiti.

    Pentru Raluca ‘colonista':
    5. Raluca spune’Zenyth nu a incalcat nici regulile pietei si ale profitului, nici nu vinde un produs cu simptome adverse. Doar va curata. Pentru cei incapabili sa inteleaga un concept atat de simplu – urlati in continuare. Pun pariu ca unii din cei care urla de zor au rasta in cap si pamant intre degetele de la picioare. Dezgustatorilor.’. Gresit, incalca in mod flagrant mai multe reguli, iar procesul pe care zenith in va pierde va arata ca punctul 1 este adevarat.
    6. ‘“blogosfera” – un grup de hamesiti care nu ajuta cu absolut nimic, dar e taaaare fericita cand vede sange si falimente. Da, in domeniul vostru poti spune ca publicitatea negativa ajuta.’. Stii cine a schimbat ministri sau au rezolvat mai multe probleme? Ai ghicit, blogosfera hamesita. Caderea lui Ridzi a pornit dupa un articol de pe un blog, etc.
    si ar mai fi multe dar sunt pierdere de timp.

  33. Pingback: Insula îndoielii sau un continent al certitudinii?

  34. Pingback: ColonHelp - esec garantat

  35. Pingback: Colon Help si God Help: Blogul, bata-l vina! | BrandSupport Blog

  36. Pingback: Poziția oficială a companiei Zenyth Pharmaceuticals în cazul Colonhelp VS WordPress | TOTB.ro - Think Outside the Box

  37. Pingback: Primul blog romanesc dat in judecata ~ Anti Plicti Blog

  38. Pingback: Fara sa dau nume… « Fresh Facts, Attitudes and Positive Vibes for You

  39. Pingback: Cum e cu sfârşitul lumii? « Gabriel Ursan

  40. !!! Boicotati *ORICE* produs Zenyth !!!
    ––––––––––––––––––––––––
    Placa mucoidă – cum ne “detoxifiem” de ceva ce nu există cu ajutorul curăţitorilor intestinali!

    http://medicologia.info/2012/06/placa-mucoida-cum-ne-detoxifiem-de-ceva-ce-nu-exista/
    ––––––––––––––––––––––––-
    The Detoxification Myth
    Everyone wants to „detoxify” their bodies. Is this for real?
    http://skeptoid.com/episodes/4083
    ––––––––––––––––––––––––-
    Google(colon cleansing myth)
    ––––––––––––––––––––––––-
    !!! Boicotati *ORICE* produs Zenyth !!!

  41. @tudor popa
    Pentru actiunea voastra de cacat mi-am reactivat contul de twitter si facebook doar ca sa aduc la cunostinta lumii de procesul care l-ati intentat si motivele pe care le invocati. Deja am convins 2 cunostinte sa nu cumpere ColonHelp doar pentru ca in conversatii aduc in discutie subiectul procesului (aka „bagatul pumnului in gura”) si ajung sa le prezint minunatale beneficii-lipsa ale produsului vostru.

    Iti recomand sa-ti cauti alt job, Zenyth va da faliment. Sau, ma rog, poti incepe sa te gandesti la o campanie de rebranding. Poate… Zeshith Pharmaceutics?

  42. De ce nu e bine sa deschizi Colonul Pandorei.

    Iata trei comentarii pertinente legate de procesul Zenyth Pharmaceuticals vs Automattic Inc., colectate de pe blogul lui Chinezu. Responsabilitatea pentru afirmatiile facute apartine in intregime autorilor comentariilor!

    Camelia Camet:

    Este foarte amuzant ca tocmai cei de la ColonHelp acuza pe cineva de nerespectarea legii, cand ei sunt maestri in batjocorirea legilor industriei de suplimente alimentare din Romania.
    Ma uit umita cu cat tupeu scriu pe ambalajul lor despre bolile pe care le trateaza cu un supliment alimentar. Pentru cei care nu stiu, in Romania si in toata lumea civilizata, un supliment alimentar este asociat cu alimentele si producatorul nu are voie sa atribuie produsului propietati de vindecare a unei boli. Desigur aceasta nu a contat nicodata pt ColonHelp sau alte produse ale Zenyth Pharmaceuticals…
    De parca nu ar fi fost suficient, o alta lege (neinteresanta pt cei de la Zenyth) spune ca nu ai voie sa te folosesti in publicitatea la un supliment alimentar de o vedeta, un medic sau un lider de opinie care sa indemne oamenii sa foloseasca produsul. Ce au facut cei de la Zenyth? l-au platit pe d-nul Prof. univ. Dr. Gheorghe Mencinicopschi, pe d-na Carmen Bruma , pe d-na Simona Balanescu ca ambasadori ai produselor lor. Ilegal in Romania, dar un detaliu minor pt Zenyth si toate produsele lor, gen ColonHelp. ..
    Dar sa fim mai intelegatori si sa avem clementa cu avocatii Zenyth caci nu au avut timp sa analizeze propia ograda de ilegalitati, fiind foarte ocupati cu blogosfera…

    PS Legile: Codului de reglementare a continutului audiovizual, Art.144; HOTARARE nr. 106 din 7 februarie 2002 privind etichetarea alimentelor

    ——————————————-
    Mihai:

    din punct de vedere tehnic , daca tot am o diploma de medic in biblioteca, pot sa spun ca studiile prezentate sunt in articolul respectiv sunt oarecum logice si nu-ti trebuie prea multa medicina ca sa stii ca acea placa mucoida nu exista in oameni decat daca faci ceva expres pentru asta. De fapt si studiile alea demonstreaza intr-un fel ca apa-i uda… dar cateodata trebuie si astfel de demonstratii.
    Ce nu pot eu sa inteleg cum o companie pharma care se presupune ca stie ce are in portofoliu ia decizia sa dea in judecata un blog cvasianonim si fara influenta. Adica lucrurile sunt clare din toate punctele de vedere si totusi ei decid sa mearga in instanta. pentru mine e dincolo de capacitatea mea de intelegere.
    ar fi un mic PS: In Romania companiile pharma au ajuns la concluzia ca e mult mai ieftin sa angajezi licentiati in economie decat personal cu pregatire pharma/med si cum nu exista niciun fel de legislatie in domeniu care sa ingradeasca astfel de practici. astfel ca si cunostintele lor in domeniul medical sunt limitate la ce primesc din companie sa prezinte la altii 😀

    ——————————————-
    Lazy Pawn:

    În primul rând, legislația europeană face o distincție clară între fapte și opinii. Dacă pe blogul meu anonim scriu că Icsulescu a furat un porc, gazda blogului poate fi forțată să divulge identitatea mea, pentru că am făcut o afirmație faptică fără dovezi, care îl poate afecta pe respectivul. Dacă însă scriu că, după părerea mea, lui Icsulescu nu-i stă bine cu mustață, instanța nu poate forța dezvăluirea identității mele, pentru că nu există un delict de opinie. Atenție, chiar dacă opinia mea este una pur subiectivă, nedocumentată, răutăcioasă — legal nu pot fi atacat.
    În al doilea rând, se face clar distincția între persoane și bunuri. Un produs nu poate fi calomniat, nu are onoare. Și dacă scriu că ultimul model de la BMW este o mașină de toată jena, cei de la BMW nu pot să mă atace. Este opinia mea despre un produs oarecare de pe piață.
    În cazul nostru particular, cei de la Zenyth nu au avut nici cea mai mică intenție de a combate afirmațiile punctuale, cu susținere științifică, ale bloggerului anonim. Au recurs doar la practici de tip intimidare și băgarea pumnului în gură, lucru absolut inacceptabil. Gafa de PR este uriașă. Puteau liniștiți să ignore un blog nu foarte popular, pe care oricum targetul lor format din gospodine naturiste homeopate nu l-ar fi citit niciodată.

  43. La urma urmei, vanzarile vor spune totul. Pana acum, ColonHelp a avut un succes nebun in Romania si asta-i tot ce conteaza. Ca alte 90% din afacerile din Romania, se bazeaza si pe o doza de manipulare, la care absolut orice tip de afacere trebuie sa recurga, mai mult sau mai putin. Din partea mea, bravo lor ca au avut ideea. Sunt alte afaceri mult mai grave, mai cinice si mai perfide decat pasta asta pe care-o inghiti si-ti trage afara reziduurile din colon). Pai sunt adevarate DRAME pe care publicitatea mincinoasa le provoaca (direct sau indirect) in randul oamenilor, nu praful asta amarat! La credite gen Provident, la complexuri rezidentiale, la Rosia Montana Gold Corporation, la asigurari, etc…

    • Eu știu sigur….a fost unuldin motivele pentru care am renunțat la brieful lor. Vroiau neapărat melodia asta, fără să plaătească drepturile de autor.

  44. Pingback: Parerea mea despre cazul ColonHelp vs Wordpress | Blogu' lui Vlad

  45. Eu sunt. Ăsta a fost unul din motivele pentru care am renunțat la brieful lor. Vroiau neapărat melodia asta de pe youtube. Fără să plătească nici un drept de autor.

  46. Ce toxina detoxifiaza ma rahatu ala de produs? (expimare libera, e parerea mea despre un produs).

    aia de vand colonhelpul nici nu stiu ce e aia toxina fara sa se uite in dictionar.

  47. Razvanel, ai renuntat tu la vreun brief mah ???? Doamne e plin netul de cretini, dar tu esti unul de top :)))) toti frustratii carora lipsa de sex le provoaca vise umede se apuca sa scrie :)) auzi, a refuzat el sa faca spotul ca aia furau melodia :)) mai poti?:))))

  48. Pingback: ColonHelp vs. Wordpress. Proces fără precedent în România | TOTB … ← Creare Site Ieftin

  49. Adica vreti sa spuneti ca pentru ca nu au probat existenta placii, exista posibilitatea CA ColonHelp e o teapa ? Sau ColonHelp tzeapa , sau poate tzeapa ColonHelp ?
    Saracii oameni care dai banii degeaba pe ColonHelp .
    Jurnalele medicale spun cumva indirect CA ColonHelp nu ajuta sau CA ColonHelp nu ajuta colonul ?
    Sau nu am inteles eu bine?

  50. Pingback: Social media fail: ColonHelp vs Insula Indoielii | Gabi Boaca

  51. Zenyth și ColonHelp. S-a notat. Având în vedere atitudinea lor agresivă în privința criticilor la adresa cartelului medicamentelor mă voi feri de ei ca dracii de tămâie.

  52. Pingback: Sceptici în România – Episodul 57 - Sceptici în România

  53. Pingback: UPDATE ColonHelp vs. Wordpress. Ordonanța președințială a fost respinsă ca neîntemeiată, procesul continuă | TOTB.ro - Think Outside the Box

  54. Indoielnicu’ spune ca detoxifierea e un mit. In general.
    Aceeasi atitudine o aveau vesticii nu demult fata de spalatul pe corp in general si pe pula in special.
    Ceeee ? Sa ma spal ? FARA HAINE ? WTF ????
    Sau marii generatori de civilizatie si branza fina, frantuzii, care se dadeau cu parfum peste jegul de trei degete ca sa nu mai puta.

    „Salbaticii” aia de musulmani si de orientali se spalau in cur cand stramosii tai sceptici erau convinsi ca pamantul este plat la fel cum tu esti acum convins ca e ok sa putrezeasca mancarea in tine cate 3 zile.
    De fapt chiar acum e posibil sa ai cacat pe tastatura, pentru ca obiceiul de a te sterge la cur cu hartie „igienica” e unul primitiv si neigienic. Trebuie sa te speli cu apa.
    Pana si indienii se spala pe cur dupa ce se caca. Se spala doar cu mana stanga, mananca doar cu dreapta.
    Dar nah. Detalii fine care nu au fost absorbite de „civilizatia” vestica.

    Legat de pret : ai o mentalitate de comunist retardat. „pretul e absolut nesimtit”.
    Deci daca era 20 de lei era ok produsul. Sau cum ?
    Daca e prea scump, nu-l cumperi si dau astia faliment. Simplu.
    Sau apar altii care il fac mai ieftin. Se numeste concurenta.

    Nu-ti place capitalismul dar iti place libertatea de exprimare fara nici un fel de responsabilitate. Esti confuz.

    Chiar tu scrii cu manuta ta ca nu cunosti legile si ca iti ascunzi identitatea ca sa eviti eventuale procese. Deci iti dai seama ca esti deplasat.

    Sau poate cacatul tau e alb si pufos.
    Esti un nespalat in cur, carnivor fara cusur.

    Si sa spui ca dai banii degeaba daca te caci a doua zi e de-a dreptul ridicol.
    Sau esti imbecil si crezi ca friptura iti sta in mat trei saptamani. Adica merita.
    Exact genul asta de gandire te face sa te basesti puturos.

    Un sfat: molfaie niste fibre si o sa vezi ca nu o sa te mai basesti ca un porc si nu o sa-i mai terorizezi pe colegii de apartament si pe vecini cu duhoarea ta.
    Nici transpiratia nu o sa-ti mai puta.

    Semneaza anonimul detoxifiat.
    Fac si glume cu cacat :)

    Dincolo de asta, miscarea zenith cu datul in judecata e o greseala fantastica de PR. Cum dracu sa dai in judecata WordPress-ul ? Ce castigi ? Afli cum il cheama pe primitivul ala de la insula indoielnica. Si ce ? Ce-i faci ?
    Il condamni la 6 luni de clisme ?
    I-ar prinde bine. N-ar mai fi asa deprimat.

    • „Aceeasi atitudine o aveau vesticii nu demult fata de spalatul pe corp in general si pe pula in special.”

      Evident, şi atitudinea lor era sprijinită de câteva sute de studii ştiinţifice cât şi argumente din partea comunităţii medicale.

      „Sau marii generatori de civilizatie si branza fina, frantuzii, care se dadeau cu parfum peste jegul de trei degete ca sa nu mai puta.”

      Foarte relevant.

      “Salbaticii” aia de musulmani si de orientali se spalau in cur cand stramosii tai sceptici erau convinsi ca pamantul este plat ”

      Strămoşii lui sceptici erau arşi pe rug tocmai pentru că nu credeau asta. Erau arşi tot de „intelectuali rafiniti” ca şi tine ( pentru ca aveau o opinie diferita, sprijinita de dovezi si argumente, iar „intelectualii” din pacate, erau capabili doar de atacuri la persoană ).

      „la fel cum tu esti acum convins ca e ok sa putrezeasca mancarea in tine cate 3 zile.”

      Poţi să obţii acelaşi efect şi cu fibre de 5 RON/spanac/salată, etc., nu trebuie suplimente de 150 RON.

      „Legat de pret : ai o mentalitate de comunist retardat. “pretul e absolut nesimtit”.”

      Desigur, el are o mentalitate de „comunist retardat” pentru că, critică un produs overpriced şi care chiar poate dăuna corpului uman.

      „Fac si glume cu cacat ”

      Ce faci tu nu sunt glume ci pur şi simplu nişte încercări penibile de argumentare de forma: ad hominem, ad hominem, ad hominem.

  55. Pingback: UPDATE Procesul ColonHelp vs Wordpress, amânat din nou | TOTB.ro - Think Outside the Box

  56. Pingback: Procesul ColonHelp vs. WordPress. Interviu: Producătorul suplimentului alimentar acuză învinuiții de rea-credință | TOTB.ro - Think Outside the Box

  57. Pingback: Nu știu când să tac și nici nu vreau | Insula Îndoielii

  58. Pingback: My Homepage

  59. Pingback: ColonHelp vs. Wordpress. Judecata finală | TOTB.ro - Think Outside the Box

  60. Pingback: Wordpress a câştigat procesul cu producătorii ColonHelp | TOTB.ro - Think Outside the Box

  61. Pingback: TratamNetul la români | Das Cloud

  62. Pingback: Cum e cu sfârşitul lumii? | Gabriel Ursan

Leave A Reply