Căutările pe Google arată cât de misogini suntem

3

O campanie socială realizată de Memac Ogilvy & Mather Dubai  pentru femeile din Națiunile Unite scoate la iveală, folosind căutări și funcția de autocompletare a motorului Google, atitudini misogine extrem de larg împărtășite. Cele mai populare căutări referitoare la femei pe Google arată, de exemplu, că, potrivit majorității utilizatorilor, femeile ”ar trebui să-și țină gura” sau ”să-și cunoască locul.”

3020332-inline-675-un

Folosind căutări din acest an și urmărind autocompletările realizate de Google în jurul termenului ”femei” (campania a folosit termeni de căutare în limba engleză, women”, în cazul de față), echipa de publicitari a observat că sunt extrem de răspândite atitudini sexiste. De pildă, căutând fraza ”femeile nu ar trebui să…”, rezultatele obținute au fost din categoria ”femeile nu ar trebui să muncească” sau ”femeile nu ar trebui să voteze.” Mai multe astfel de căutări puteți găsi într-un articol mai vechi, în care am făcut și noi același exercițiu.

3020332-slide-750-un-04

3020332-slide-750-un-03

În ceea ce-i privește pe bărbați, căutările de tipul ”bărbații ar trebui să…”, rezultatele cele mai populare au fost: ”bărbații trebuie să se simtă doriți,” ”bărbații trebuie să se maturizeze” și ”bărbații trebuie să ejaculeze.” Când au căutat ”bărbații nu ar trebui să…”, primul rezultat a fost ”bărbații nu ar trebui să poarte șlapi.” Puteți afla mai multe despre bărbați, potrivit Google, dintr-un articol mai vechi în care am încercat să vedem ce tipuri de reprezentări despre genuri sunt adesea căutate pe internet.

3020332-slide-750-un-01

3020332-slide-750-un-02

Funcția Autocomplete de la Google generează sugestii pe baza unui algoritm, realizat pornind de la activitatea de căutare a utilizatorilor de internet și de la conținutul paginilor indexate de Google. Personalul care monitorizează aceste sugestii de căutare le poate limita doar când ele proliferează pornografie, violență sau discursuri care instigă la ură. Uneori, aceste sugestii promovează discriminarea, susțin unii cercetători. Anul acesta, de pildă, Latanya Sweeney de la Harvard Data Privacy Lab a constatat că, atunci când și-a căutat numele pe Google, motorul de căutare a generat reclame la servicii de investigare a cazierului. Tastând alte 2.000 de nume specifice persoanelor afro-americane, a constatat că Google afișa reclame similare, lucru care nu se întâmpla atunci când căuta nume de persoane fără conotații rasiale. Potrivit cercetătoarei, aceste reclame pot reprezenta o problemă serioasă dacă o persoană cu un nume specific afro-american și-ar căuta de lucru, iar potențialul angajator ar da o căutare pe Google cu numele acestuia.

Sursa: Fastcoexist

Puteți citi și:

Ce ce învață Google despre femei

Ce ne învață Google despre bărbați


3 comentarii

  1. Scrie “i hate it” si une din variantele autocomplete e: i hate it when a llama named carl stabs me 37 times and eats my hands; alta e: i hate it when voldemort uses my shampoo without asking. :)) Nu stiu in ce masura se poate lua in considerare un studiu care se bazeaza pe chestiile astea.

  2. Ar fi foarte tare daca cei care au tras concluziile ar fi studiat putin cum functioneaza motoarele de cautare 😀

    De asemenea ar fi foarte tare daca autorul articolului ar sti cum sta treaba cu statistica, care-i treaba cu esantioanele, cu corelatiile, cu regresiile etc. Poate ar trage ceva concluzii mai sanatoase 😀

  3. Pingback: Căutările pe Google arată cât de misogini suntem: Surpriza din România | Radio GRADO

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger