Comentariile negative de pe net dau bătăi de cap corporaţiilor

6

Subsolurile forumurilor, site-urilor, blogurilor şi reţelele sociale sunt din ce în ce mai pline de comentariile furioase ale netăţenilor nemulţumiţi de serviciile şi produse livrate de numeroase companii. O cercetăoare americană a observat că multe companii au de suferit la capitolul imagine şi credibilitate de pe urma criticilor online.

Bo Kyung Kim, de la University of Missouri, şi-a petrecut mult timp analizând efectul comentariilor negative postate de consumatori şi utilizatori asupra capitalului simbolic al anumitor companii, dar şi în rândurile altor potenţiali clienţi. “În timpul crizelor, organizaţiile trebuie să facă eforturi pentru a răspunde comentariilor depreciative venite din partea utilizatorilor. Îi pot contacta direct, pot posta un comentariu public sau, în cazuri extreme, pot înlătura comentariile de pe site-ul respectiv,” sugerează cercetătoarea, subliniind importanţa monitorizării prezenţei online a brandurilor.

În cadrul studiului pe care l-a realizat, Kim a cuantificat percepţiile participanţilor asupra a patru companii producătoare de automobile. Fiecăruia dintre subiecţi li s-a prezentat câte un articol despre crizele traversate de fiecare corporaţie în parte, după care le-au fost arătate comentarii negative postate de alţi useri în reţele sociale ca Facebook şi Twitter, în care erau discutate diferite aspecte ale crizelor. La final, au fost analizate răspunsurile tuturor, după fiecare dintre primele două etape.

Concluzia: comentariile venite din partea consumatorilor-victimă, în care aceştia îşi expuneau experienţele neplăcute cu fiecare dintre aceste companii, au afectat negativ reacţiile participanţilor la studiu, spre deosebire de articolele documentate, care prezentau mai pe larg problemele companiilor. “Victimele au o mai mare credibilitate în rândurilor cititorilor, iar mesajele negative primite din partea lor cresc semnificativ proasta reputaţie a companiilor, existând chiar posibilitatea de a genera boicoturi la adresa organizaţiilor criticate,” explică cercetătoarea.

Sursa: Physorg

Foto: Sevencpartnering.wordpress.com

 


6 comentarii

  1. Perceptia si pe cale de consecinta reactia activa, nu este si nu a fost numai in spatiul virtual, subsolul unor forumuri oneste, comentariile de buna credinta sunt de cele mai multe ori, oglindirea fidela a ce a ce generic este prezentat in literatura de specialitate, opinia publica. De precizat ca generalizarea practic in toate compartimentele vieti sociale/economice/morale samd, prin analizarea opiniilor, pdv, cu instrumente adecvate/operatori/analisti de buna calitate, a fost si este mecanismul adecvat. Mentionez, dupa caz, este absolut necesar coroborarea si operarea cu logaritmi adecvati, si ai alor indicatori obiectivi si subiectivi. Vreau sa spun ca nu este nimic nou sub soare, cercetatoarea universitati missouri, a facut un studiu punctual. Adevarul este ca acest gen de lucrari, bine executate, fac poza situatiei, stabilesc exact trenduriile si anticipeaza dezvoltarile.

  2. Apreciez blogul si ce vad aici. Intodeuna am fost de parerea ca in interactiunea blogerilor se nasc idei care pot si fructificate de toti cei care contribuie la discutie. Acum, fiecare din noi e clar ca gandim putin lateral de ceilalti si asta e normal.

  3. Nu, pe bune, am mai vazut posturi asemanatoare cu mai multe trucuri, dar nu le vad rostul prea mult. Insa la tine, “Felicitari!”. Tine-o tot asa pentru ca e doar meritul tau si al posturilor pe care le scrii aici.

Leave A Reply

Advertisment ad adsense adlogger